Fri fragt på alle ordrer over 499kr

Fuld tilfredshedsgaranti
Gælder for udvalgte mærker

Fri fragt ved køb over 499 kroner
Dør til dør-levering eller til valgfri pakkeshop

Kunders databeskyttelse
Din data er sikker og beskyttet hos os

De fire bedste vitaminer for at stimulere hårvækst

Find ud hvilke vitaminer som er de mest effektive for dig at indtage hvis du ønsker at stimulerer hårvækst. Disse vitaminer kan bevirke at du kan vokse dit hår hurtigere. Læs og lær om dem her hos ShytoBuy

Vitaminer, mineraler og proteiner er byggestenene og fundamentet for, at din krop er velfungerende og at du har det godt. De fleste ved godt, at de er vigtige for f.eks. immunforsvar, energi, muskler og knogler. Men vidste du, at du målrettet kan pleje dit hår ved at sikre indtaget af specifikke vitaminer?

De fire vigtigste vitaminer til håret inkluderer biotin, folinsyre, B-vitaminer og D-vitamin, som du kan få både igennem kost og kosttilskud. For at booste og sikre din daglige dosis anbefaler vi, at prøve et af vores naturlige kosttilskud til at fremme hårvækst. Der er tilskud til lige præcis dit behov! Opdag og lær mere om de bedste vitaminer til håret med ShytoBuy.

1. Biotin – den vigtigste byggesten til hårvækst

Biotin

Dit hår er opbygget af proteiner, dannet af den mad du indtager og omsat af din krop til at kunne konstruere håret. Biotin er den vigtigste byggesten til netop dette, da den hjælper med at omsætte fedt og kulhydrater i kroppen igennem stofskifte-reaktioner. Det er derfor livsnødvendigt for kroppen – og vigtigt at du har nok af i kroppen. Symptomer på biotin-mangel inkluderer både træthed, hårtab og trist hud, så hvis du oplever disse, kan du med god grund forsøge at få mere biotin indenbords!

Biotin findes særligt i proteinrige madvarer, som æg, kød, bønner og nødder – og der er ingen kendt forskning, der påviser, at du kan indtage for meget biotin, så du behøver ikke tænke over, om du får for meget af det. Spis derfor roligt en håndfuld nødder, et blødkogt æg og et stykke kød dagligt, og plej dit hår igennem din kost.

Men hvis du oplever hårtab eller tyndt hår, kan det være du skal overveje at indtage ekstra biotin, til at hjælpe din krops naturlige processer. Du kan booste dit biotin indtag med et kosttilskud, som f.eks. Biotin Complex. Disse produkter er lavet på naturlige ingredienser, for at sikre dig den bedste oplevelse uden kemikalier og reaktioner på unaturlige stoffer. Det betyder dog, at du skal finde lidt tålmodighed frem, da naturlige ingredienser ikke virker mirakuløst natter over. Vi anbefaler, at du prøver dit særligt udvalgte tilskud af i 9-12 måneder, for at se optimale resultater – ikke fordi det tager 9-12 måneder, før det virker, men fordi dit hår vokser langsomt, og du derfor for alvor vil opleve og se forskellen, efter at dit hår har fået lov at nære sig på kosttilskuddet.

shydk-trx2-page-infograph
shydk-trx2-page-infograph
shydk-trx2-page-infograph

2. Folinsyre – hjælper til at danne nye celler

Folinsyre

Folinsyre er ligeledes vigtigt for dit hår, da de indgår i processerne til at danne nye celler. Folinsyre tilhører, ligesom biotin, gruppen af B-vitaminer – og ligesom biotin, har kroppen nogle naturlige udfordringer. Folinsyre depoterne i kroppen holder kun et par måneder, hvorimod andre depoter kan holde i flere år, og netop derfor er det vigtigt, at du får tilstrækkeligt folinsyre igennem din kost.

Folinsyre er dog ikke kun vigtigt for produceringen af celler, såsom hårceller, men også enormt vigtig for produktionen af røde blodlegemer og transport af ilt rundt i kroppen. Så du har al god grund til at sikre, at du får folinsyre – både af hensyn til dit blod, celleproduktionen og dit hår. Du finder hovedsageligt folinsyre i fuldkornsbrød, grøntsager, bælgfrugter og lever. Desværre er holdbarheden af folinsyre dårlig, så den nedbrydes let under tilberedning eller opbevaring af mad – og den kan nedbrydes af både vand, sollys og varme.

Så slip for bekymringerne om hvorvidt du får nok folinsyre igennem din mad eller om tilberedning af maden nedbryder den: nyd den lette løsning og indtag folinsyre igennem et kosttilskud, så du bedst plejer din krop og dit hår.

3. B-vitaminer

 B vitaminer for at balancere hårvækst Vitaminer

Det er allerede slået fast at gruppen af B-vitaminer er særligt vigtige for dit hår igennem biotin og folinsyre. Men helt generelt er gruppen af B-vitamin vigtig for dit hår!

Det er vigtigt, at du har en balance af alle B-vitaminerne for at sikre en sund hårvækst, da en ubalance i hele B-vitamingruppen kan afspejle sig i dit hårs sundhed og vækst. Spis derfor B-vitamin rig mad eller boost dine depoter med et kosttilskud.

4. D-vitaminer

D-vitamin

Det er dog ikke kun B-vitaminer, der er vigtige for dit hår. D-vitaminer er også vigtige at have i mente, da disse hjælper med at pleje og sikre sundt & fugtigt hår og hud. D-vitamin er derfor med til at sikre, at dit hår er sundt igennem fugt og glans, så det fremstår skinnende og uden tørre, spaltede spidser.

Derudover er D-vitamin god for din hud og for dit generelle velvære, så der er ingen grund til ikke også at sikre, at du får rigeligt af dette. Du kan indtage det igennem fede fisk og mælkeprodukter – men din vigtigste kilde til D-vitamin er dog solen! Og netop derfor kan det være udfordrende at få nok D-vitamin om vinteren, så et boost igennem et kosttilskud kan gavne dit generelle velvære, din hud og dit hår.

Ønsker du derfor både at pleje dit hår og stimulere din hårvækst, anbefaler vi, at du holder særligt øje med disse vitaminer! Men husk at det ikke betyder, at du skal glemme alle de andre vitaminer, mineraler og proteiner, da de ligeledes er involveret i din krops processer, din sundhed og dit velvære. Hjælp dig selv bedst med en afbalanceret kost, motion og sollys, og boost det hele med et naturligt kosttilskud.

Andre interessante artikler