emaerket
  • Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt ved køb over 499,-

    Bestil før kl. 17.00, så afsendes pakken samme hverdag

  • Kunders databeskyttelse

    Din data er sikker og beskyttet hos os

Sådan får du mere energi og muskelvækst på en naturlig måde

Hvem ønsker ikke at kunne nå det hele på den halve tid, at have energi og overskud til at karte rundt. Eller hvad med drømmen om at ligne Skipper Skræk på 2 sekunder, åbne en dåse spinat, hælde den ned gennem halsen, og vupti, så er armens muskler vokset til det 4 dobbelte.

Det er vist drømme og ønsker som mange går rundt med, og som mange prøver på at opnå ad kunstige veje. Men det er bestemt ikke måden at gøre det på. Der er langt flere sunde måder at gøre det på, som også er langt mere sikre for kroppen.

Sådan får du naturlig energi

Når det gælder vores energi så har vi alle prøvet, at det kan knibe med, at have energi til at nå og gøre alt det vi gerne vil. Det kan knibe med energien i vores hoved, eller i vores krop, og så er mange af os klar til, at søge de nemme løsninger. Det kan være i form af kager, slik, sodavand eller kaffe. Alt sammen ting som er usunde og desværre ikke holder i så lang tid, men som hjælper lige her og nu, så man ikke falder i søvn hen over arbejdsbordet. Men hvad gør man så.

De fleste har jo et job hvor det ikke går an at sætte tempoet ned, eller tage en powernap midt i det hele. Men selv på en arbejdsplads er det muligt at få energien fundet frem igen. Skinner solen, så hold noget af din pause ude, har du trang til at spise noget, så snup et æble, et æble er fyldt med C-vitaminer, fibre og kulhydrater som er med til at give energi og holde dit blodsukker i orden. Endelig er det utrolig vigtigt med en masse væske i dagens løb, væske er med til at undgå, at du bliver træt, svimmel og så gavner det også din hukommelse. Hjemme er der også flere ting som man kan gøre for at få energien op. Spis en masse sunde fødevarer som er med til, at du får kulhydrater som påvirker dit energistofskifte, og dermed giver energi til både din hjerne og dine muskler. Slut med hurtige færdigretter, i gang med rigtige retter, grøntsager, kød, fisk, æg, mælkeprodukter og groft brød, det mætter mere, og holder på den måde også energien kørende længere.

Men husk også på, at kroppen kan drænes for energi på andre måder end via usund kost, få den søvn du har brug for, og lær at sige fra og sige stop. Lyt til din krop, og giv den også muligheden for at falde til ro, og derved samle ny energi. Gå en tur i skoven, få frisk luft, dyrk sport og få rørt kroppen.

Sådan får du naturlig muskelvækst

At dyrke sport og få rørt kroppen, det er der også mange der tyr til, hvis de gerne vil have en større muskelmasse. Hvem vil ikke gerne ligne et kæmpe muskelbundt, en bodybuilder, Stallone eller Schwarzenegger, det er der mange der gerne vil, og det er ikke alle som opnår det på den sundeste måde.

Det sundeste er at begynde at træne kroppen, det omdanner nemlig den kedelige synlige fedtmasse til den mere glædelige muskelmasse. Sport og en masse sund kost er vejen til en sund krop, der også kommer til at se meget mere veltrænet ud, og det på en måde så man ikke ligner en pumpet pølse.

En god start er styrketræning, men lad nu være med at overdrive. Det nytter ikke noget at tro, at man bare kan træne og træne, det eneste man opnår er, at man ødelægger noget i kroppen. Se lidt på nettet hvis du vil træne hjemme, eller gå i et fitnesscenter, og få en snak med en som ved hvordan man skal træne kroppen på den rigtige måde.

Men en god omgang muskelvækst kræver også en god og nærende kost, og ikke pulver som lover en masse ævl, det holder ikke i længden. Der skal gode grove kulhydrater til, så som fuldkorns ris/pasta, groft brød og kogte grøntsager med bid i, og endelig må man ikke glemme proteinerne, som kommer fra kød, fjerkræ, æg og fisk.

Kroppen skal nemlig fyldes op med proteiner når man styrketræner, og især også efter, ellers sker der det, at den henter dem andre steder fra, og så er man lige vidt.