Mandag - fredag | 10 - 18

69 96 03 90 Live Chat
emaerket
  • Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt ved køb over 499,-

    Bestil før kl. 17.00, så afsendes pakken samme hverdag

  • Del betalingen op

    Uden renter og gebyrer

Spis dig gravid

Spis dig gravid med hjælp af en række fødevarer og vitaminer der hjælper din fertilitet og befrugtning. Specielt vitaminer til gravide er gavnlige, hvis i vil spise jer gravide. Det er vigtigt at pointere at for at optimerer jeres befrugtning er det på manden og damen der skal gøre en indsats. Igennem sund kost sikrer du dig at dit reproduktionssystem er så sundt som muligt, og dine muligheder for befrugtning er derfor betydeligt større.

Spis dig gravid!

Det er en række tiltag du kan gøre dig for at optimere jeres muligheder for en eventuel graviditet. Et at de mest effektive metoder til dette er; spis dig gravid. Igennem

For at optimere jeres chancer for befrugtning, kan i som sagt begge optimere jeres fælles chancer for graviditet ved at spise dig gravid gennem en fertilitets diæt og en generel sund livsstil. Det er det vigtigt at forstå at en sådan diæt, ikke handler om at tabe eller øge vægt. Det handler blot om at øge jeres muligheder for befrugtning. Dog forøger det jeres muligheder, uden over eller undervægt.

Sundhed for begge køn

Generelt kan man sige at, jo sundere en livsstil i begge lever, jo større er mulighederne for befrugtning, da det skaber en bedre moderkage for jeres potentielle ønskebarn. For at behjælpe denne kan du tage et dagligt tilskud af 400mg folinsyre, som er en gruppe b-vitaminer som bruges til celledeling og du kan derfor muligt at spis dig gravid.

Det er vigtigt at pointere at det er en tovejs proces, at spise dig gravid, hvor både manden og damen, bør gøre en indsats for at forbedre jeres muligheder for befrugtning. I bør begge undgå alkohol og fedtholdige madprodukter.

Det gamle ordsprog, du er hvad du spiser, holder bestemt stik i dette tilfælde. Hjælp dig selv, og spis dig gravid via en sund kost. Alt hvad du spiser har en indflydelse på cellerne i din krop. Det spiller specielt en stor rolle på dine hormoner, som er dem der dikterer din befrugtning og fertilitet.

Studier har bevist at det er muligt at spise dig gravid. Diæter og en forbedring af kosten kan dramatisk forbedre din sædkvalitet og din sædmængde. For kvinden kan du også spis dig gravid, da det forbedrer din befrugtnings evne og sikrer en sund ægløsning.

Ligesom vitaminer til gravide er behjælpelige med din befrugtning og fertilitet, er der også bestemte fødevarer og kemikalier der er gode og dårlige for jeres befrugtning.

Madvarer – som er gode og dårlige for dig

Zink – Det er klinisk bevist at zink har den største påvirkning på din befrugtning og fertilitet. For mænd forøger zink sødkvaliteten og for kvinder hjælper zink med at udnytte østrogen og progesteron mere effektivt.

Detox – Da leveren er det organ for østrogen og hormon regulering, er leverens sundhed utrolig vigtig for jeres fertilitet. Alkohol og koffein er derfor kritisk for leverens sundhed, og disse stoffer bør indtages med varsomhed. For at spis dig gravid, bør du derfor hjælpe din lever ved at gå på afvænning/detox ved minimum at drikke 6 til 8 glas vand om dagen. Ydermere booster du din befrugtning ved at drikke mælkebøtte eller ingefær te. Du kan også kickstarte din levers sundhed ved at tilføje en halv citron i dit glas vand om morgenen. Andre alternativer til dette, er Marietidsel som er specielt god for kvinder da det balancerer de kvindelige hormoner og muliggør det at; spis dig gravid.

Antioxidanter – forbedre din fertilitet drastisk ved at spise en bred vifte af frugter og grøntsager. Blandt gode frugter og grøntsager kan nævnes blåbær, røde peberfrugter, hvidløg og grøntkål. Fordi de har et højt indhold af C-vitaminer som øger sædkvaliteten og din befrugtning, dermed gode vitaminer til gravide.

Jern – Studier har vist at jern er en fantastisk måde at forbedre kvinder befrugtning, da et lavt indhold af jern hos kvinder resulterer i manglende ægløsning. Det er derfor vigtigt at være opmærksom på dit jern niveau, så du kan have held med at spis dig gravid. Konsulter dig derfor med din læge.

Sundt fedt – Selvom fedt ofte ses som negativt i dag , er det vigtigt at pointere at vores krop har brug for fedt, for at holde sig sund. Dét fedt som er godt for kroppen er det umættede fedt, hvorimod det mættede fedt er skidt for os. Fedtet er vigtigt for vores endokrine funktion, som er den der regulerer hormonerne. Hvis du vil spise dig gravid bør du derfor spise det umættede fedt.

Find din ideal vægt – Som nævnt tidligere er vægt utrolig vigtigt mht. Befrugtning og fertilitet. Jo tættere du er på din ideal vægt, jo mere optimal ægløsning og sædkvalitet har i.

Stress ned – stress spiller en stor rolle for vores fertilitet. For meget stress skaber uro i kroppen, og forstyrrer dine hormoner. Specielt begge køns sexlyst bliver drastisk nedsat ved for meget stress. Ydermere skader det de reproduktive hormoner.

Ingen plastik – Undgå tilsætningsstoffer med plastik og andre hormon forstyrrende ingredienser hvis du vil spise dig gravid. Disse tilsætningsstoffer forstyrrer også din reproduktive hormoner og din befrugtning.

Andre vitaminer til gravide der er specielt gode er, kalk, A og D-vitaminer.

Tilmeld nyhedsbrev