emaerket
  • Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt ved køb over 499,-

    Bestil før kl. 17.00, så afsendes pakken samme hverdag

  • Kunders databeskyttelse

    Din data er sikker og beskyttet hos os

Tips til hindre prostatakræft

Prostatakræft er noget der rammer mange mænd verden over. Mange mænd ved slet ikke at dette kan forebygges. Ligesom resten af din krop, så påvirkes din prostata af hvordan du behandler den. En lille smule omtanke, omkring kost og motion rækker langt for at undgå prostatakræft.

Prostatakræft

Prostatakræft udvikler sig normalt langsomt, i mange år kan der være ingen synlige tegn på sygdommen. De første symptomer kommer oftest, når prostataen er stor nok til at påvirke selve urinrøret. Når dette sker, kan du opleve et øget behov for at urinere og følelsen af aldrig at få din blære fuldstændig tømt. Nedenfor finder du nogle gode tips, til at mindske din risiko for at få prostatakræft.

Hav regelmæssig sex

Mænd, der har 21 eller flere orgasmer i en måneden, har omkring 30 procent mindre risiko for at udvikle prostatakræft end dem, der kun når op på 4-7 orgasmer om måneden. En mulig forklaring er, at din prostata kirtel herved bliver regelmæssigt tømt, så stagnerende sæd ikke bliver liggende i kirtlen og samler bakterier.

Drik mere kaffe

Regelmæssig koffeinfri kaffe er godt imod prostata kræft. Mænd, der drikker seks eller flere kopper koffeinfri kaffe, er 59 % mindre tilbøjelige til at udvikle fremskreden prostatacancer, end de, der undgår kaffe.

Spis tomater

Hvis du spiser flere kogte tomater, kan du reducere din risiko for prostatakræft. Credit lycopen, er et pigment, som findes i tomater, hvilket er mere potent efter de er kogt. Optimalt ville målet være 2+ portioner om ugen.

Bevæg dig

Motion nedsætter risikoen for fatale former for prostatakræft med 41 procent. Hvad mere er, blandt folk med prostatakræft, de, der udøvede meget sport (spille tennis, løb, svømning, eller cykling) i 5 timer om ugen havde en 56 % lavere risiko for at dø af sygdommen.

Spis grønt

Hvis du spiser broccoli regelmæssigt, kan du sænke din risiko for prostatakræft samt hjertesygdomme. Det er sandsynligt, at forbindelser fundet i broccoli, kaldet isothiocyanater, kan forstyrrer de kemiske processer, der kan forårsage kræft og inflammation.

Prostata massage

Massage af din prostata kan hjælpe dig med at få tømt kirtlen fuldstændig, herved er der ikke stagnerende sæd i kirtlen, som kan samle bakterier. Derudover vil denne form for massage, kunne bringe dig stor seksuel tilfredshed. Produkter som < a href="nexus-revo-2.html"> nexus revo 2 prostate stimulator vil kunne være til stor hjælp, for at opnå disse intense orgasmer, samt udtømning af prostata kirtlen.

Omega-3 fedtsyrer

omega-3 fedtsyrerne DHA og EPA, som findes i fiskeolie hæmmer tumorer. Det bevist, at mænd, som spiser fisk tre gange om ugen, reducere deres risiko for aggressiv prostatakræft med hele 25 %.

Undgå kostilskud som indeholder selen

Selen, et mineral, der findes naturligt i paranødder, rødt kød, fisk og korn. Selen blev populært som et supplement i slutningen af 90'erne, da forskere mente at kunne bidrage til at forebygge prostatakræft. Men nye undersøgelser viser, at 200 mikrogram selen om dagen gør intet for at forsvare dig imod prostatakræft, eller nogen anden kræftform for den sags skyld. Hvad værre er, at tage selen kan let øge risikoen for diabetes hos nogle mænd. Der er derfor ingen grund til at benytte et selen supplement, medmindre din læge anbefaler det.

Drop donuten

Mænd med et højt indhold af transfedtsyrer i blodet, har mere end dobbelt risiko for at udvikle; prostata-cancer. Transfedtsyrer øger inflammation og insulinresistens, som begge kan spille en rolle i prostatacancer. Undgå emballerede bagværk, som indeholder hydrogeneret olie.